Eerste 'studieweek' - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu Eerste 'studieweek' - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Eerste 'studieweek'

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

19 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Na twee weken in Edinburgh had ik zin om eindelijk naar de universiteit te gaan voor colleges, dus maandag ging ik nog even mijn lesuren nakijken op internet...

In totaal moet ik 3 modules volgen en maandag bleek dat 1 module een zelfstudiemodule is en hiervoor hoef ik dus geen enkele les te volgen. Op dit moment probeer ik me een beetje in te lezen maar de motivatie (want je hebt toch geen les) is ver te zoeken..

De tweede module lijkt me ontzettend leuk want dat is Scottish Culture and Society. Van de 12 lesweken gaan we 3 keer op stap naar bv een wiskeydistillerie en het kasteel in Edinburgh en verder luisteren we naar wat Schotland allemaal te bieden heeft en moeten we een essay schrijven :) I love Scotland!

De derde module wordt wat meer een uitdaging want dit is sociologie...en ik ben de enige die niet Engels als eerste taal heeft...hmmm! De docent haalde ook allemaal historische feitjes aan over Groot-Brittannië en aangezien ik de Nederlandse historie al ingewikkeld genoeg vindt, kon ik dit al helemaal niet volgen. Hopelijk gaat t de volgende les beter!

Ik heb nog geen idee hoe druk ik ga zijn want in totaal heb ik 5 uur per week les en de rest is zelfstudie ... de verleiding is dus groot om allerlei leuke dingen te gaan doen maar ik denk dat laatste momentwerk hier niet echt gaat werken...Mezelf kennende heb ik even nodig om op te starten en deze week ga ik dan ook rustig beginnen.

Aangezien school zo ontzettend druk is, heb ik ook tijd voor andere leuke dingen. Zo was het een hele happening dat de paus naar Edinburgh kwam en als toerist heb ik natuurlijk ook tussen de menigte staan wachten op de beste man. Jammer dat de koningin niet zichtbaar door de menigte ging want dat had ik leuker gevonden dan een paus, maar helaas kun je niet alles hebben.

Verder was het deze week een soort introductieweek bij de sportschool en heb ik mezelf even in het zweet gewerkt en gezien mijn lesrooster zal ik daar de komende tijd nog wel vaker te vinden zijn.

Gister ben ik met m'n huisgenoot naar de haven geweest maar er is zoveel te zien daar dat ik nog een keer terug moet. Het strand schijnt ook erg mooi te zijn dus die verhalen en foto's komen nog!

De Highlandgames vorige week waren erg leuk om te zien maar om eerlijk te zijn had ik er meer van verwacht. De games vonden plaats in een soort arena (groot grasveld) en daar werden de verschillende disciplines getoond. Ik had meer highlandgames a la braveheart in m'n hoofd met geverfde gezichten en ongeschoren, stoere mannen in een kilt... Het was leuk om te zien hoe mannen een boomstam proberen te gooien en touwtrekken maar wat mij betreft is het geen jaarlijks terugkerend evenement.
Speciaal voor Janien..het onderzoek naar mannen met kilts loopt nog. Ik moet mijn schaamte nog even opzij zetten en het onderzoek afronden...wordt vervolgt!

Groetjes aan iedereen die niet in deze mooie stad zit!

xx Fleur


  • 21 September 2010 - 20:45

    Ilonka:

    Hey fleur!!!
    Gaat lekker daar zo te horen...! Hopelijk gaat het nu al beter.. Mooie foto van de pausmobiel :) whahah ik vind het geniaal.. :)

    Liefs Ilonka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 17311

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: