Fun, afscheid en more fun! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu Fun, afscheid en more fun! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Fun, afscheid en more fun!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De tijd vliegt voorbij en dus is het weer tijd voor een update!

Ronald was in Edinburgh tot vrijdag 29 oktober en in die laatste dagen hebben we Arthurs seat beklommen (eindelijk boven ging het regenen :() en woensdag stond er een trip van mijn module Scottish culture op het programma naar Dunkeld en de wiskey distillerie in Pitlochry. In Dunkeld hebben we een korte wandeling door de hermitage (een beschermd stuk natuur met mooie watervallen en enorme hoge bomen) en door het dorpje gemaakt. Dit was de eerste regenachtige dag zoals op de foto's wel te zien is maar eenmaal aangekomen in Pitlochry ging het zonnetje schijnen. In dit dorpje kregen we een rondleiding door de wiskeydistillerie met verhalen over hoe wiskey daar gemaakt wordt en alle bijbehorende, ziek makende, geuren van het proces. Natuurlijk was er de gelegenheid om de wiskey te proeven en daar hebben we allen gretig gebruik van gemaakt!

De laatste anderhalve dag van Ronalds bezoek stonden in het teken van een lesje sociologie, lekker in de stad rondhangen, shoppen, eten en afscheid nemen. Emotioneel als ik ben heb ik een traantje gelaten en vond ik het maar een raar idee dat mijn vriendje naar huis ging maar ik moest blijven.

Na een week 'vakantie' moest ik helaas weer beginnen met m'n opdrachten maar de motivatie was ver te zoeken. Reden des te meer om gezellig met vrienden een weekend naar de highlands te gaan! Afgelopen vrijdag hebben we een auto op het vliegveld gehuurd en begon mijn ervaring met auto rijden in Schotland! Eerst sta je aan de verkeerde kant van de auto en vraag je je af waar het stuur is als je eenmaal aan de juiste kant zit, ben je nog steeds helemaal in de war. Spiegels goedgezet, even oefenen met schakelen en toen was het tijd om echt te gaan rijden. Tegen die tijd bonkte mijn hart in m'n keel en trilde m'n been zo erg dat ik dacht nooit van de parkeerplaats af te komen maar na 5 minuten ging het autorijden een stuk beter. Horrorbeelden van rotondes en botsingen in mijn hoofd maakten al snel plaats voor een overvloed aan adrenaline en na een paar uur rijden zit je in de middle of nowhere en vergeet je alle stress van school en de stad.

De eerste dag zijn we via Inverness naar Lairg gereden en daar verbleven we in een klein maar gezellig hotel. De wekker ging vroeg want het wordt in Schotland rond 4 uur al donker en dan wil je liever niet op landweggetjes rondrijden. De tweede dag reden we helemaal naar de noordkust van Tongue, waarna we de kustlijn volgden naar het Westen. In de Highlands heb je wegen waar één auto tegelijk op kan en dus om de 100 meter een parkeerhaven waar je kunt wachten op een tegenligger. Gelukkig valt het verkeer wel mee aangezien het hier verlaten en rustig is, met af en toe een dorpje van maximaal 10 huizen. Dit betekent aan de ene kant een hele mooie ongerepte natuur maar aan de andere kant weinig gelegenheid om eten te kopen, wat resulteerde in een lunch om 4 uur 's middags! De tweede dag hebben we de nacht in Gairloch doorgebracht in een heel lieve, schattige Bed & Breakfast bij een Afrikaans-Schots stel. 's Morgens stond er om 8 uur weer een lekker ontbijtje klaar en eenmaal buiten hadden we ontzettend mooi uitzicht met een opkomende zon en zicht over de eilanden.

De laatste dag stond in het teken van heel veel autorijden (zo'n 8 uur) want we moesten terug naar Edinburgh. Hoe verder naar het zuiden, hoe beter de wegen werden en nog steeds was de natuur fantastisch! Als je in de highlands rondrijdt, dan voel je je ontzettend nietig en dit moet iedereen zelf meemaken! De (enige) weg door Glen Coe is zo geweldig want je bent omringd door allerlei bergen. Zondagavond laat, waren we allemaal weer terug in Edinburgh en was dit geweldige avontuur helaas ten einde.

Verder wilde ik nog even laten weten dat mijn eerste essay is beoordeeld met 72% wat excellent is! In Nederland is dat volgens mij een cijfer rond de 9 dus daar ben ik erg trots op! Mijn tweede cijfer krijg ik deze week terug dus daar wacht ik in spanning op.

Mijn ticket terug naar Nederland heb ik ook geboekt en op 17 december kom ik aan op Schiphol. Dat is iets eerder dan gepland maar het leven is duur in Schotland en ik wil graag de kerst met familie en mijn lieve vriend vieren. Dus tot gauw!

Liefs Fleur

  • 10 November 2010 - 21:32

    Ronald:

    Het was geweldig!!
    Love you!

  • 11 November 2010 - 13:37

    Ilonka:

    Zooo das weer een heel verhaal..!! Leuk om te lezen wat je weer allemaal hebt gedaan.. Wel saai dat het daar zo vroeg donker wordt.. Ik vind het hier al vreselijk..!! Maar jah ik ben ook graag een uitslaper..!!
    Nou Fleurtje jammer dat je er zaterdag niet bij kan zijn maar we zullen snel genoeg een wijntje drinken ;)...
    Veel plezier nog..!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 16009

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: