De gezellige donkere dagen voor kerst... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu De gezellige donkere dagen voor kerst... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

De gezellige donkere dagen voor kerst...

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

21 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Tijd vliegt...en ik ook op 17 december :) maar tot die tijd ben ik nog steeds druk met school en de leuke dingen daaromheen.

Zaterdag 13 november ben ik naar de rugby wedstrijd van Schotland vs Nieuw Zeeland geweest en wat was dat geweldig om te zien! Ik was nog nooit in een groot stadion geweest en het was ook de eerste grote rugby wedstrijd die ik zag maar het is zeker voor herhaling vatbaar. Schotten zijn ontzettend trots op hun land en dat zie je overal dus ook bij rugby! Het Schotse rugbyteam werd met vuurwerk en een fanfare met doedelzakken onthaald en het volkslied werd natuurlijk uit volle borst meegezongen.. Het meest benieuwd was ik naar de krijgersdans van de Nieuw-Zeelanders maar helaas stonden ze de andere kant op en schreeuwden de Schotse fans zo hard dat we de krijgers van Nieuw-Zeeland niet konden horen. Mocht je niet weten wat ik bedoel, kijk dan eens op youtube :) http://www.youtube.com/watch?v=3GpTsPNwwms
Ondanks vaderlandslievende Schotten en luid gejuich van fans hebben ze de slechtste wedstrijd ooit gespeeld als je het mij vraagt en Nieuw Zeeland heeft gewonnen met 49 tegen 3.

Na de wedstrijd (nog steeds in het stadion) zag ik een stel Scotten in een kilt en daar wilde ik wel mee op de foto :) Daarna hebben we nog even een praatje gemaakt en aangezien ik mijn onderzoek "Wat draagt men (niet) onder de kilt" nog moest afronden, besloot ik het aan deze beste mannen te vragen. Ik kreeg het antwoord om dat zelf maar te bekijken en tja... Fleur kennende ... dan doe je dat! Het enige wat ik uit kon brengen was "O MY GOD" dus ik denk dat jullie de rest zelf wel kunnen invullen ...

Na deze ontdekking besloten Ines, Cloé en ik maar de kroeg in te gaan en wat alcohol tot ons te nemen en we hebben een super avond gehad in een kroeg vol rugby fans :) Het leuke aan Schotland is dat de kroeg ook gewoon vol zit om 8 uur 's avonds en rond 12 uur keerde ik voldaan huiswaards.

Afgelopen week stond er nog een gezellige avond in de tapasbar gepland waar we heerlijk hebben gegeten en gister ben ik naar St. Andrews geweest. Helaas is het weer overwegend grauw, regenachtig en koud maar dat mag de pret niet drukken. St. Andrews heeft de oudste universiteit waar ook Prins William en Kate hebben gestudeerd en het is een bedevaartsoord voor mensen die van golfen houden. Het is een stad die aan de kust ligt dus we hebben de ruige zee gezien, de ruïne van de grote Cathedraal, het kasteel, een museum over de universiteit en gewoon de mooie stad op zichzelf. Aangezien het erg slecht weer was, besloten we na een poosje maar dat het tijd was om op te warmen met warme chocolademelk. Op de terugweg reden we nog door een vissersdorp en heb ik de vis geproeft van de beste fish & chips shop van Groot Britannië in 2008 en 2009. De vis was lekker maar of het de allerbeste is...Ik zou tegen de Schotten willen zeggen: "Kom eens gezellig vis eten bij de Hollanders" ;)

De rest van de donkere dagen zit ik veel thuis te lezen en essays te schrijven en verder ziek te zijn door een verkoudheid die maar niet weg lijkt te gaan. M'n tweede cijfer heb ik ook binnen en dat is 63% voor Sociologie en aangezien er niet boven de 70% werd gescoord ben ik heel blij met m'n cijfer. Nu heb ik nog 3 essay's te gaan waarvan 2 deadlines aankomende vrijdag en een posterpresentatie op woensdag.
De kerstsfeer zit er ook al goed in hier in Edinburgh en dat betekent kerst in de winkeletalages en de voorbereidingen voor de kerstmarken die eind deze week beginnen. Het reuzenrad staat al in elkaar en ook aan de ijsbaan wordt hard gewerkt. Deze donderdag ga ik dan ook gezellig Glüwein drinken met m'n Duitse vrienden want kerst kan niet snel genoeg komen dit jaar!

Bis später!

Liefs Fleur

  • 22 November 2010 - 20:17

    Ilonka:

    Hey fleurtje..!!
    Leuk verhaal alweer.. Wat is de tijd toch snel gegaan.. Nog even en je zit weer gewoon in het koude Nederland :)...
    Wel jammer dat wij niet mochten mee genieten wat er onder de kilt zit.. ;)

    Liefs,,,

  • 26 November 2010 - 13:10

    Andrea:

    Hoi Fleur,

    Je kent mij niet, maar ik ben warbenjij.nu aan het uitpluizen op leuke, goeie verhalen over Edinburgh reizen. Ikzelf zou heel graag mijn afstudeerstage lopen in Edinburgh en ben hard op zoek naar een goed bedrijf. Ik doe Hbo Redactie en Mediaproductie en ben dus op zoek naar een stage waarbij een onderzoek/opdracht centraal staat, i.p.v. meewerken in een team. Ik zou graag je ervaringen horen en willen vragen of je voor mij misschien tips (bedrijven?/what (not) to do) hebt?
    Hoop dat je een toptijd hebt gehad, maar zo ziet het er wel uit!
    Mijn e-mailadres is: andreadejong@yahoo.co.uk
    Ik hoop wat van je te horen!
    Groetjes, Andrea de Jong (24, Hilversum).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 14656

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: