Druk druk druk - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Het is alweer even geleden dat ik een reisverslag heb geplaatst maar dat komt door alle hectiek van deadlines, tripjes en gezelligheid.

Allereerst ben ik super druk met essays schrijven en dat betekent veel lezen, schrijven, feedback vragen, opnieuw schrijven, en ga zo maar door! M'n eerste deadline is vrijdag en ik leg vandaag de laatste hand aan m'n essay over de technologieën van de consumentenmaatschappij. Volgende week vrijdag is mijn volgende deadline en dat wordt een essay over de kudos van organisaties...ook wel te omschrijven als charisma. Moeilijk onderwerp want er zijn weinig bronnen over te vinden maar wel leuk om over te schrijven. Tijd dringt alleen wel want ik wil het af hebben voordat m'n lieve vriendje op bezoek komt :) Druk druk druk dus!

Gelukkig bestaat het leven niet alleen uit school en studeren...alhoewel, de trip naar Culross (wordt uitgesproken als Koo-ross) in Fife ging wel uit van m'n Scottish culture module maar het was vooral erg gezellig. Een leuk fotomomentje bij de brug die Edinburgh met Fife verbindt en daarna mochten we 2 uur in Culross doorbrengen. Er zijn daar 3 toeristische attracties, namelijk de abbey (of de ruïnes daarvan), Town house (soort gemeentehuis) en Culross Palace. Helaas hebben we de laatste twee alleen van buiten kunnen bekijken aangezien ze juist deze dag gesloten waren maar de abbey was er mooi om te zien. Verder is het een oud 16e eeuws dorp die vroeger van belang door de haven.

Zaterdag 2 oktober ben ik ook op een trip geweest dat via school geregeld werd en wel naar Loch Lomond, National Trossoch park en Striling Castle. Het begon als een typische Schotse dag met regen maar zolang we in de bus zaten was dat prima. Eerste stop was Striling Castle, een kasteel gebouwd in de 14e en 15e eeuw op een vulkanisch rotsgesteente en vele koningen hebben hier tijd doorgebracht. Helaas was er niet veel aankleding binnenin het kasteel dus een echte impressie van die tijd kreeg je niet. Toch was het wel erg indrukwekkend om daar rond te lopen. Na Stirling Castle reden we met de bus door Trossachs park en stopten we bij Loch Lomond, één van de grootste meren in Schotland. Het weer was ondertussen nog steeds grauw maar wel droog dus ook hier weer wat foto's gemaakt!

Verder vermaak ik me ook prima met m'n internationale vrienden en een paar Duitsers gaven afgelopen weekend een feestje in hun appartement met het thema 'Neon rave'! Daar moest natuurlijk voor geshopt worden maar neonkleuren in de herst/wintercollectie vinden is nogal een uitdaging...na een paar uur shoppen waren we toch geslaagd en het resultaat is wel te zien op de foto's. Na alle alcoholische versnaperingen en gezelligheid de nachtbus naar huis gepakt maar helaas m'n fotocamera vergeten...daarom hebben jullie even iets langer moeten wachten op mijn nieuwe avonturen met foto's natuurlijk!

De komende week weinig tijd voor feestjes aangezien ik m'n essays af moet maken maar daarna barst het feest weer los!

Liefs
Fleur

  • 13 Oktober 2010 - 19:01

    Ome Ronald.:

    Hee Fleur. Leuk verhaal weer en volgens mij heb je al aardig je draai gevonden daar. Ik zal het verhaaltje even uitprinten voor Oma, maar de (pikante) foto's zal ik maar niet laten zien !!!!!

    Veel succes verder daar, en de groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 16008

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: