Bye bye beautiful Edinbra! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu Bye bye beautiful Edinbra! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Bye bye beautiful Edinbra!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 December 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De laatste weken zijn voorbij gevlogen en eigenlijk vraag ik me af wat ik allemaal heb gedaan..

Sinds de kerstmarkt eind november begon, is dit de ontmoetingsplek geworden voor mij en m'n vrienden. We spraken een paar keer per week af om gluwein of andere versnaperingen te drinken om vervolgens verkleumd door de kou een pub in de duiken voor meer gezelligheid. Er is zelfs 1 vrouw van de Duitse kerstmarkt die me herkent...tijd om te vertrekken dus!

M'n essays zijn allemaal ingeleverd en ik al 1 geweldig cijfer terug van 85% met het commentaar "Brilliant, marvelous essay!" dus die kan ik in m'n zak steken :) De docent vroeg zelfs aan mij of hij m'n essay mag gebruiken als voorbeeld volgend jaar, een hele eer dus! De rest van m'n essays zal iets minder zijn, maar dat maakt me niet uit.

Ook stond er nog een trip naar Glasgow op het programma, een stad die mooier is dan ik eerst dacht. Er is veel verschil tussen oude lelijke gebouwen en mooi bewaarde oude gebouwen. Helaas moesten we erg haasten omdat het al rond 3 uur donker wordt.

Afgelopen zondag hebben we ook meegedaan aan de Santa Run in Princess street gardens...super leuk! Het geld ging naar een stichting die kinderwensen in vervulling laat gaan en wij hadden een geweldige dag! Het was helemaal geweldig omdat ik maar 2,5 uur had geslapen door oh zo'n geweldige stapnacht daarvoor. Gelukkig is dat niet te zien op de foto's :)

We hebben ook 2 weken lang veel sneeuw gehad, iets ongewoons voor Edinburgh maar wel erg leuk. Het enige nadeel was dat er bijna geen openbaar vervoer was (op sommige dagen was alles stilgelegd). Aan de ene kant dus veel sneeuwplezier en mooie witte plaatjes maar aan de andere kant weinig ruimte om andere steden te bezoeken.

De laatste dagen zijn heel snel voorbij gegaan. Elke dag nemen we afscheid van mensen, en nu is het tijd voor mij om mijn laatste avond in Edinbra te vieren. Een laatste drankje op de Kerstmarkt, een laatste etentje en een laatste keer naar de pub...voor nu dan! Want ik kom zeker een keer terug in dit land! En het weer kan hier heel snel omslaan dus wie weet komen de sneeuwbuien sneller dan verwacht en zit ik hier misschien nog ietsje langer. We zullen zien!

Voorlopig was dit mijn laatste reisverslag vanuit Edinbra! Er zijn veel meer foto's en verhalen maar dat komt wel als ik weer thuis ben!

  • 17 December 2010 - 14:38

    Ronald:

    was het maar zo dat je nu hier was!
    irri sneeuw op zo'n moment!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1679
Totaal aantal bezoekers 16010

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: