Chaos, vermoeidheid maar ook veel gezelligheid - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu Chaos, vermoeidheid maar ook veel gezelligheid - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Fleur Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Chaos, vermoeidheid maar ook veel gezelligheid

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

10 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De eerste week zit er al weer op en ik moet zeggen dat er heel veel is gebeurd!

Chaos
Maandag ben ik naar de introductie geweest voor alle EU-studenten en sindsdien vraag ik me af of ik hier Engels ga leren of Duits...het merendeel van de internationale studenten is namelijk Duits!! De introductie was goed geregeld want we kregen alle info op een usb-stick - ideaal! Daarna was het haasten want ik zou op een andere locatie de introductie van mijn faculteit hebben. Het leek allemaal heel duidelijk met een weekplanning van alle introductie-activiteiten maar dat viel allemaal in het water toen bleek dat er geen formulier voor mij was voor matriculation (officiele registratie als student). The chaos begon!

Ik mocht wachten tot na de introductie en daarna mee naar de administratie en een mevrouw daar wist dat er iets speciaals met mij aan de hand was (huh!) Ik was overgeplaatst naar een andere faculteit en dat was niet aan mij doorgegeven en ook nog niet aan de andere faculteit (lekker handig!). Het enige dat de administratie mij kon vertellen was dat ik donderdag mijn matriculation had en verder moest ik mailen naar het hoofd van de andere faculteit. Eenmaal thuis heb ik direct gemaild maar niet veel later ontving ik een mail dat ik weer iemand anders moest hebben. Nog een mail gestuurd maar geen reactie gekregen.

Dinsdag was ik een beetje rusteloos maar bij de international office zeiden ze dat ik gewoon moest wachten op antwoord. Eigenwijs als ik ben, ging ik maar zelf op zoek naar meer informatie en ik vond op m'n usb-stick een andere introductie voor customised programms en die zou op woensdag zijn.

Woensdag ben ik naar m'n tweede introductie gegaan en ik leek op de goeie plek te zitten. We hoorden hoe we de modules moesten kiezen (had dit al 4 maanden geleden opgegeven bij Windesheim), hoe we lesroosters konden vinden en aan het eind van de introductie zouden we een getekend formulier krijgen zodat we eindelijk naar de matriculation konden gaan. Ik ben gewend om als laatste mijn formulieren te krijgen maar nu was er alweer geen formulier voor mij. Ik was in het systeem nog niet overgeplaatst maar ik moest maar vast online m'n modules uitzoeken en donderdag naar het inloopspreekuur komen voor het matriculation-formulier....pfffffff!
's Avonds geprobeerd om modules uit te zoeken maar kon geen lesrooster vinden en dat is wel noodzakelijk aangezien je bij een customized programm alles zelf op elkaar moet afstemmen...heerlijk!

Al die maanden voorbereiding op Windesheim waren dus nergens voor nodig want je komt hier blanco op de universiteit! De frustratie werd steeds erger maar ik moest wachten tot donderdag. Het inloopspreekuur was gelukkig iets verhelderend en ik heb me ingeschreven voor m'n modules en ik kreeg mijn formulier dus ik kon naar de matriculation, EINDELIJK! Samen met Yvette (Duits meisje die hetzelfde probleem had) gingen we naar de matriculation; ik wist niet dat dit zoveel werk was!

Matriculation
Je wordt verwacht in de allergrootste computerruimte die je ooit gezien hebt (ruim 500 computers) en dan mag je eerst naar de administratie om je gegevens te laten controleren (hoe heet je, wie betaalt je school, etc), daarna naar financien (wie betaalt je school?), daarna naar nog meer afdelingen en uiteindelijk krijg je je studentenpas. Dan denk je dat je klaar bent maar dan moet je nog naar de computers voor een cursus 'hoe ga ik om met de computer en de bibliotheek'. Ik heb er een beetje doorheen geklikt en aan het eind van de middag stond ik met hoofdpijn buiten. Maar ik had eindelijk mijn matriculation achter de rug!!!!! JEEJ!

Vandaag ben ik nog een keer naar het inloopspreekuur geweest want 1 module wordt blijkbaar niet gegeven in dit trimester dus moest ik nog een andere zoeken en ook dit moet weer passen tussen je andere lessen...een paar uur later had ik wat gevonden en nu kan ik met een redelijk rustig gevoel het weekend ingaan :)

Vermoeidheid
Je hebt verschillende vervoersmiddelen in Edinburgh, namelijk de auto, de bus, de fiets of gewoon de benenwagen. Ik heb tot nu toe erg veel gelopen want je kunt pas een studentenbuskaart halen als je ook een studentenkaart hebt. Deze heb ik pas sinds donderdag dus ik heb heel wat afgelopen naar mijn 3 universiteiten (20, 30 of 45 min lopen) en verder natuurlijk de boodschappen. Schotland is alles behalve vlak dus ik denk dat ik super fit weer thuiskom over een paar maanden. 's avonds ben ik super moe want ik loop elke dag 5 tot 10 km en verder is de aanpassing naar de Engelse taal ook best vermoeiend. Ik krijg heel veel complimenten over m'n Engels dus ik red me de komende maanden wel!

Heleboel gezelligheid
Tussen het regelwerk, lopen en winkelen in, is het ook heel erg gezellig hier. Zondag heb ik het vuurwerk gezien wat heel spectaculair was en ben ik met m'n huisgenoot de pub in geweest, dinsdag ben ik naar de freshers voyage geweest (kroegentocht door Edinburgh) en daar heb ik heel veel nieuwe vrienden gemaakt. De foto's zal ik ook online zetten ;) Morgen ga ik met een groep van ongeveer 25 Duitsers naar de Highlandgames in Pitlochry. Via school was het al vol dus we hebben zelf een bus gehuurd met chauffeur en die brengt ons :) De Schotten die ik spreek, zeggen allemaal dat er niets onder de kilt wordt gedragen maar ik denk dat ik morgen nog even een onderzoekje moet uitvoeren... ;)




  • 11 September 2010 - 19:39

    Ronald:

    Wat een lap tekst ;)
    maar meer foto's!!!

  • 12 September 2010 - 10:14

    Janien:

    WHAHAHAHAH. Je slotzin, hilarisch!

  • 13 September 2010 - 19:20

    Moniek :

    Fleur!

    Wat een gedoe allemaal zeg. Maar jij redt je wel ;)
    Leuke foto's!

    Plaats maar snel weer een nieuw verhaal.

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh: het avontuur!

Recente Reisverslagen:

16 December 2010

Bye bye beautiful Edinbra!

21 November 2010

De gezellige donkere dagen voor kerst...

10 November 2010

Fun, afscheid en more fun!

26 Oktober 2010

First date !!

13 Oktober 2010

Druk druk druk
Fleur

Actief sinds 04 Aug. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 17314

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 17 December 2010

Edinburgh: het avontuur!

Landen bezocht: